KURSSIT

Joogan Alkeet Intensiivikurssi 2018

 

Onneksi olkoon, olet jo askeleen lähempänä tasapainoista, voimakasta, notkeaa itseäsi :) Kaikkea tätä voi jooga tarjota, sekä paljon muuta. Aloitetaan tämä uusi harrastuksesi neljän keskiviikon intensiivikurssilla pienryhmässä. Jokaisena keskiviikkona oma teemansa, käymme sen ajan kanssa ja harjoittelemme.

Kurssin jälkeen sinulla on joogan perusasiat hyvin hallussa ja avoimille tunneille jatkaminen sujuu mutkattomasti.

Saat myös vinkkejä kotiharjoitukseen, sekä mukavan tarjouksen joogakortista.

Kurssi järjestetään 29.8 - 19.9 klo 19-20.30 ja ohjaajana toimii Mira Nyman.

 

Ke 29.8 klo 19-20.30

Keskeiset asanat, Ujjayii hengitys ja bandhat

- keskeisiä asanoita esim aurinkotervehdyksen asanat

- ujjayii hengitys, myös yhdistettynä liikkeeseen

- kehon lukot eli bandhat

 

Ke 5.9 klo 19-20.30

Eteentaivutukset ja Aurinkotervehdys A

- keskeisiä eteentaivutuksia, sekä niiden anatomiaa

- Aurinkotervehdys A

 

Ke 12.9 klo 19-20.30

Taaksetaivutukset ja Aurinkotervehdys B

- keskeisiä taaksetaivutuksia, sekä niiden anatomiaa

- Aurinkotervehdys B

 

Ke 19.9 klo 19-20.30

Lantion avaukset, kierrot, sekä inversioista

- lantion avauksia ja niiden anatomiaa

- kiertoja ja niiden anatomiaa

- inversioiden perusteita

 

Hinta: 99€ (sis alv) hintaan sisältyy vinkkejä kotiharjoitukseen sähköpostitse

 

Ilmoittautumiset: https://www.varaaheti.fi/asanahelsinki/fi/asana_helsinki_oy/classes

Hae varausjärjestelmästä päivämäärä 22.8

Etusijalla ilmoittautumiset koko kurssille, mutta voit myös ilmoittautua vain yksittäiseen kertaan jos kaipaat kertausta vain kyseisestä osuudesta. Hinta yksittäiselle osiolle 26€ (sis alv, ei sisällä kotiharjoitusta tai korttitarjousta)

 

Palautus- ja peruutusehdot:

- 30 vuorokautta ja aikaisemmin tehdyistä peruutuksista palautamme 100% kurssin hinnasta.

- 29 - 7 vuorokautta ennen tehdyistä peruutuksista palautamme 70% kurssin hinnasta

- Alle 7 vuorokautta tehdyistä peruutuksista emme valitettavasti enää palauta rahoja. Kurssille voi hankkia itselleen

korvaavan osallistujan.

- Lääkärintodistuksella palautus on aina 100%

- Rahat palautetaan siihen järjestelmään, millä maksu on alun perin suoritettu, ellei toisin mainita/sovita.

Aerial Startti / Aerial-joogan alkeet

 

Tämä on sinulle joka olet halunnut kokeilla Aerial joogaa, mutta tunnille tulo askarruttaa. Alkeiskurssilla käymme läpi Aerial-joogan perusasanat niihin rauhassa tutustuen, haemme varmuutta välineen kanssa ja keskustelemme Aerial joogan hyödyistä, sekä pidämme hauskaa.

 

Syksyn alkeiskurssien päivämäärät, valitse omasi!

 

18.8 klo 10.00 - 11.30

15.9 klo 10.00 - 11.30

13.10 klo 10.00 - 11.30

10.11 klo 10.00 - 11.30

 

HUOM! Ilmoittaudu vain yhteen

 

Hinta: 32€ (sis alv) + 1 kerran kortti Aerial Iisi tunnille (arvo 18€).

Ilmoittautumiset: https://www.varaaheti.fi/asanahelsinki/fi/asana_helsinki_oy/classes.

Etsi haluamasi päivämäärä ja varaa!!

Lisätietoja mira@asanahelsinki.fi

 

Aerial jooga on hauska ja ainutlaatuinen harjoitus jossa yhdistyvät joogan voimistavat ja vahvistavat elementit ilma-akrobatian hauskuuteen. Asanoita harjoitetaan matalalla roikkuvan kankaan avulla keskittyen hengityksen ja linjausten yhdistämiseen, pyrkien meditatiiviseen harjoitukseen. Kangas on harjoituksessa välineenä kehon oikeaa linjausta, lihasten rentouttamista ja vahvistamista varten.

 

Tällä harjoituksella päästään roikkumalla erityisesti kiinni selän lihasten rentouttamiseen, rangan pidentämiseen ja tätä kautta jännitystilojen vapauttamiseen, sekä löytämään lisää tilaa kehosta ja mielestä. Aerial harjoitus on myös erinomainen erityisesti keskivartalon voimistaja, kehontuntemuksen ja koordinaation kehittäjä.

 

Palautus- ja peruutusehdot:

- 30 vuorokautta ja aikaisemmin tehdyistä peruutuksista palautamme 100% kurssin hinnasta.

- 29 - 7 vuorokautta ennen tehdyistä peruutuksista palautamme 70% kurssin hinnasta

- Alle 7 vuorokautta tehdyistä peruutuksista emme valitettavasti enää palauta rahoja. Kurssille voi hankkia itselleen

korvaavan osallistujan.

- Lääkärintodistuksella palautus on aina 100%

- Rahat palautetaan siihen järjestelmään, millä maksu on alun perin suoritettu, ellei toisin mainita/sovita.

 

Upside down

käsinseisontaworkshop joogakoulu Asanassa pe 28.9 klo 18–21

 

Aika: pe 28.9.2018 klo 18–21

 

Paikka: Joogastudio Asana, Kaikukatu 2 C, Helsinki (Kallio)

 

Opettaja: iyengarjoogaopettaja (jun 2) Katja Keränen

 

Hinta: 45/55 € (sis. alv. 10 %). Early bird: Kurssin hinta on 16.8.2018 mennessä kymmenelle ensimmäiselle ilmoittautuneelle 45 € ja tämän jälkeen 55 €.

 

Pitääkö minun osata seisoa käsilläni, jos osallistun tähän workshopiin? No ei todellakaan. Entä jos pelkään kuollakseni ylösalaisin olemista, sopiiko tämä silloin minulle? Kyllä, juuri sinun pitää tulla tähän workshopiin! Käsinseisonnan harjoittelu on paljon muutakin kuin käsinseisontaa.

 

Workshopissa harjoittelemme Adho Mukha Vrkasanaa eli käsinseisontaa. Käymme läpi käsinseisonnan anatomiaa, linjauksia ja opettelemme vahvistamaan käsinseisonnassa tarvittavia lihaksia. Erilaisten käsinseisontaa kehittävien, progressiivisten harjoitusten avulla etenemme kohti käsillä tasapainoilua, jota harjoittelemme seinää vasten, parin kanssa keskilattialla ja jopa mahdollisesti vapaana keskilattialla. Paitsi oikeanlaista voimantuottoa käsinseisonta vaatii tasapainoa ja itseluottamusta. Keskustelemme myös näistä käsinseisontaan liittyvistä ominaisuuksista ja niiden vahvistamisesta. Workshop sopii sekä aloitteleville käsinseisojille että käsinseisontaa jo jonkin verran harjoitelleille. Katja antaa jokaisen tasolle sopivia harjoitteita.

 

Kuka Katja?

 

Katja on liikunnan monitoiminainen, iyengarjoogan (Jun 2) sertifioitu opettaja ja pilateksen opettaja (Stott basic, intermediate ja advanced matt sekä laitepuolelta Stott Reformer sekä Somatic laiteohjaajakoulutus) sekä valmentaja, joka innostaa myönteisellä asenteellaan ja vankalla ammattitaidollaan kaikenlaisia liikkujia ikään, kokoon ja sukupuoleen katsomatta löytämään liikkeen lumon. Katjan opetuksessa yhdistyvät paitsi vuosikymmenten ohjaajakokemus myös akateemisen ja muun alakohtaisen kouluttautumisen mukanaan tuoma vankka perustietämys anatomiasta ja fysiologiasta. Katja on peruskoulutukseltaan terveystieteiden maisteri liikuntalääketieteen pääaineesta sekä humanististen tieteiden maisteri teoreettisen filosofian pääaineesta. Hän on suorittanut myös tanssipedagogiikan erikoistumisopinnot ja personal trainerin lisenssin. Vahva läsnäolo, tarkka ohjaaminen, henkilökohtainen huomioiminen sekä hurtti huumori ovat Katjan ohjaamisen kulmakiviä. Katjan ohjauksessa viihtyvät niin aloittelijat kuin liikunnan ammattilaisetkin. Hän löytää taatusti jokaisen osaamistasolle sopivia haasteita.

 

Lisätietoja Katjasta: www.balanssitraining.com

Facebook: @kjkeranen @balanssitraining

Instagram: @kjkeranen

Twitter: @kjkeranen

Challenge your balance

workshop joogastudio Asanassa 30.11–1.12.2018

 

Aika: pe 30.11. klo 18–21 ja la 1.12 klo 14–16

 

Paikka: Joogastudio Asana, Kaikukatu 2 C, Helsinki (Kallio)

 

Opettaja: iyengarjoogaopettaja (jun 2) Katja Keränen

 

Hinta: 90 € (sis. alv. 10 %). Early bird: Kurssin hinta on 16.10.2018 mennessä kymmenelle ensimmäiselle ilmoittautuneelle 80 € ja tämän jälkeen 90 €.

 

Tasapainon ylläpitäminen ja kehittäminen on tärkeää. Paras tapa kehittää tasapainoa on kehonpainolla tai vastuksilla tapahtuva voimaharjoittelu sekä monipuoliset tasapainoharjoitteet. Workshopin aikana tutustumme joogan tasapainoa kehittäviin asanoihin ja niiden variaatioihin sekä erilaisiin progressiivisiin liikkeisiin, joilla kehoa voi vahvistaa ja näin kulkea vähitellen kohti tavoiteasanaa.

 

Tasapainoa voi haastaa eri tasoissa: seisten, neljää raajaa apuna käyttäen tai käsillä tasapainoillen. Tasapainoa voi haastaa myös yhden raajan varassa tai jopa istuinkyhmyjä tukipisteenä käyttäen. Muun muassa tukipinta-alan vähentäminen, kehon kallistelu ja liikuttaminen sekä epätasaisten tai epästabiilien alustojen käyttäminen ovat keinoja haastaa tasapainoa.

 

Workshopissa teoria sulautuu käytäntöön: tasapainon haastamisen periaatteet ja tasapainoon liittyvät kehon järjestelmät tulevat tutuiksi. Tasapainoilu ei ole vain fyysisen kehon harjoittamisen ominaisuus, vaan se on myös mielelle tärkeä ominaisuus tai kyky. Fyysisten harjoitusten avulla ja lomassa pohdimme myös tasapainon käsitettä yleisesti sekä sitä, miten fyysisten harjoitteiden avulla on mahdollista vahvistaa myös tasapainon kokemuksellista ulottuvuutta mielen tasolla.

 

Workshop on suunniteltu niin, että perjantain ja lauantain harjoitukset täydentävät toisiaan. Workshop sopii kaikille tasapainon kehittämisestä kiinnostuneille, sinulla ei välttämättä tarvitse olla joogataustaa. Liikkeistä annetaan erilaisia vaihtoehtoja ja progressioita, joten jokainen harjoittelee omalla tasollaan. Workshop sopii myös lisäkoulutukseksi joogan ja liikunnan ohjaajille, fysio- ja toimintaterapeuteille

Anatomiset helmet

Jooga-anatomian jatkokoulutus

 

ARKIPÄIVISIN 10/2018

 

Hei, kiinnostaako sinua syventää anatomian tuntemustasi yhdistettynä joogaharjoitukseen?

Tule mukaan lokakuussa 2018 ARKIPÄIVISIN pidettävään jooga-anatomian koulutukseen ASANA Helsinkiin!

 

Koulutus on tarkoitettu erityisesti joogaopettajille ja pidempään jooganneille oppilaille.

 

Koulutukseen on tiivistetty anatomian kiinnostavimpia aiheita joogaan näkökulmasta. Aiheet on jaoteltu kehonosittain niin että yhden päivän aikana syvennytään aina yhteen osa-alueeseen. Päivän aluksi esitellään anatominen aihe teoriassa, jonka jälkeen aiheeseen tutustutaan käytännöllisesti joogaharjoitusten kautta. Toiminnallisessa harjoitusosiossa on harjoituksia sekä iyengar-joogasta että terapeuttisesta harjoittelusta. Koulutukseen osallistujilla tulee olla kokemusta sekä joogasta että anatomiasta tai vähintään useamman vuoden joogatausta.

 

Päivämäärät:

 

TO 4.10. Jalkaterän spiraalidynamiikka

PE 5.10. Lonkan toiminta

**

TO 18.10. Lantio ja keskivartalo

PE 19.10. Rintakehä, hengitys ja autonominen hermosto

**

TO 25.10. Hartiarengas ja lavanhallinta

PE 26.10. KERTAUS

 

Aika: 11:00-16:30 (sis. 1h lounas)

Paikka: ASANA Helsinki, Kaikukatu 2, Kallio, Helsinki

Hinta: 900€, EARLY BIRD 790€ (voimassa 6.8.2018 asti koodilla helmi10)

 

Varaa paikkasi ostamalla koulutus HOLVISTA

Huom. Koulutukseen otetaan 10-20 osallistujaa.

Vähimmäismäärä koulutuksen toteutumiseen on 10 osallistujaa.

 

Koulutuspäivien tarkempi kuvaus:

1 / 6 Jalkaterän spiraalidynamiikka

 

***Jalkaterän spiraalidynamiikan kuvaa jalkaterän kaarien optimaalista toimintaa. Spiraalidynamiikkaa voi harjoitella, jolloin aktiivinen jalkaterä kannattelee koko alaraajaa ja sitä myötä koko kehoa. Miten spiraalidynamiikka avataan anatomisesti ja kuinka sitä voi harjoittaa ja voimistaa käytännössä?***

 

- Jalkaterän yksityiskohtainen biomekaniikka ja toiminta

- Mitä eroa on pronaatiolla ja supinaatiolla suhteessa eversioon ja inversioon?

- Miten jalkaterän spiraalin aktivaatio tukee jooga-asentoja

- Harjoitteita jalkaterän spiraalidynamiikan parantamiseksi

 

2 / 6 Lonkan alueen rakenteelliset variaatiot ja lihastasapaino joogaharjoittelun näkökulmasta

 

***Lonkka- ja reisiluut ovat yksilöllisen mallisia, kuinka ottaa tämä huomioon jooganopetuksessa ja harjoituksessa? Miten tasapainottaa lonkan alueen tyypillistä lihasepätasapainoa päivittäisellä harjoituksella?***

 

- Lonkka- ja reisiluun variaatiot, jotka vaikuttavat lonkkanivelten sisä- ja ulkokiertoon

- Lonkan alueen lihakset liikesuunnittain sekä tyypillinen tasapaino lihasten kesken

- Miten lonkka ja alaselkä ovat yhteydessä toisiinsa

- Edistyneitä harjoitteita lonkan lihastasapainon parantamiseksi

 

3 / 6 Alaselän ja ristiluun biomekaniikka taaksetaivutuksissa

 

***Miten ottaa alaselkä huomioon joogaharjoittelussa ja erityisesti taaksetaivutusliikkeissä. Anatomisesti pohditaan nutaatio vai vastanutaatio?***

 

- Ristiluun ja lantion liikesuunnat

- Lanneranka-ristiluurytmi

- Lonkan ja vatsan alueen lihasten vaikutus lantion asentoon

- Lantion alueen yhteys koko selkärankaan

 

4 / 6 Rintarangan ja hengityksen yhteys autonomiseen hermostoon

 

***Autonominen hermosto säätelee elimistöämme ja hormonitoimintaamme. Se on suorassa yhteydessä kokemaamme stressitasoon ja toimii siten siltana henkisen ja fyysisen välillä. Autonominen harmosto on myös keskeisessä roolissa kehon palautumista ajatelle. Kuinka vaikuttaa autonomiseen hermostoon kehollisen harjoittelun kautta? Millä tavoin hengitys ja rintakehä on yhteydessä autonomiseen hermostoon.***

 

- Rintakehän ja hengityksen anatomia

- Autonomisen hermoston fysiologia

- Hengityksen moninaiset vaikutukset kehoon

- Joogan vaikutukset autonomiseen hermostoon

 

5 / 6 Lavanhallinta

 

***Olkanivel on ehkäpä monimutkaisin nivel kehossamme johtuen sen yhteydestä lapaluun liikkeisiin. Tällä kerralla käydään läpi lapaluuta liikuttavia lihaksia ja niiden vaikutusta olkaniveleen ja koko yläraajaan. Mikä on lapaluun tyypillinen lihasepätasapaino vai onko sellaista?***

 

- Olkanivelen biomekaniikka

- Lapatuen kannalta keskeisimmät lihakset

- Kuinka kehittää lavahallintaa joogatessa

- Edistyneitä harjoitteita lavanhallinnan parantamiseksi

 

6 / 6 Kertaus

 

*** Koulutuksen viimeinen kerta on omistettu esiteltyjen aiheiden kertaukselle. Erityisesti oppilaiden kysymyksille ja keskustelulle on varattu aikaa koulutuksen päätteksi. Miten sinun ymmärryksesi anatomiasta on muuttunut sekä oman kehosi että opettamisen suhteen koulutuksen aikana? ***

 

www.juttaaalto.fi

 

 

INFO@ASANAHELSINKI.FI